torsdag 25 april 2013

-2 kg #sockerfrittapril

<3 NEJ TACK, JAG ÄTER INTE SÅNT <3 

Denna mening har blivit min favoritmening. 

I början av ett sockerfritt april tyckte jag att det var liiiiite svårt när man skulle avstå från alla goda bakelser m.m men för varje gång jag sa orden: nej tack, jag äter inte sånt så kändes det som om jag växte en meter. 

Denna mening är helt fantastisk för om det är det första du säger när någon vill bjuda dig på något så måste du ju stå för det, att sedan komma och säga äh jag smakar lite ändå ger ju inte ett så speciellt bra intryck. Så när du väl sagt denna mening så finns det bara en sak att göra, avstå från onyttigheterna! 

Hade du ist börja tveka på en gång när någon frågar om du vill ha t.ex en tårtbit  så kommer det bli mycket enklare att trilla dit, dels för att den som bjuder kanske säger en gång till att du ska ta en bit och eftersom du inte är bestämd i dina tankar så blir valet att ta en bit ännu större och även suget till skillnad mot om du på en gång säger 
NEJ TACK, JAG ÄTER INTE SÅNT. 
Vänligt men BESTÄMT! 

Jag har under april gått ned 2 kg utan att jag ens tänkt på att jag skulle gå ner i vikt, det var mer en bonus. April är inte riktigt slut ännu, men det känns riktigt bra att vara utan snacks, godis, bakelser och läsk. Plus att man har fått en massa energi och får inte dipparna under dagarna. Men viktigt att komma ihåg är att äta var 3-4 timme. 

Tro mig, om jag lyckas med att hålla mig ifrån detta under en månad så kan vem som helst. 

Tillsammans är vi grymma!


Jag har självt fyllt år under tiden, massor av människor har fyllt år på jobbet, jag har blivit frestad av godis överallt och ingenstans, ätit buffé där det fanns mina favorit bakelser, på jobbet har det funnits massa gott fikabröd men vet ni vad, jag har inte ens varit sugen. 
Eller jo lite kanske, men ALDRIG så att jag har övervägt att ta något. 



Senast igår när jag åkte med laget på en cykeltävling så köpte jag en kaffe och kassörskan ville så fint sälja på mig en bulle för 5 kr, (sjukt billigt btw, tänk om det vore nötter eller bär ist ;-) ) och då svarade jag nej tack, jag äter inte sånt och det mest intressanta när jag säger den meningen är att det blir en liten diskussion och man ser att de reagerar på ett positivt sätt. 
Hade jag bara sagt nej, så hade hon säkert sagt innan jag slår koden till kortet: 
- Säkert att du inte har ändrat dig och vill ha bullen iaf? 
Men nu visste hon att oavsett vad hon kommer säga så kommer jag inte vilja ha bullen, inte ens om jag skulle få den gratis. 

Så detta är ett enkelt tips till er mina kära läsare, informera om varför ni avstår vissa saker (om det inte är något superprivat) så lovar jag att det kommer gå tusen ggr mycket bättre att avstå. 

Nu är det som sagt mindre än en vecka kvar av ett sockerfritt april och jag hoppas att ni som jag har känt lite förändringar i kroppen =)



Lycklig över oväntade resultat! 



Inga kommentarer: